Până de curând, a te pune în fața camerei era o chestiune evitată de mulți. „Eu nu sunt fotogenic(ă)” sau „Eu nu arăt bine pe filmări” – erau motivele invocate uneori cu convingere, alteori cu timiditate. Fastforward: viața în pandemie, în 2020. Ecranele au devenit parte din rutina noastră. Mulți dintre noi intrăm în video call-uri, folosim camerele de pe telefoane sau laptopuri, descoperind diverse aplicații.
Mai mult ca oricând comunicarea a devenit… video. Americanii au vizionat cu 85% mai multe minute de materiale video în martie 2020, comparativ cu martie 2019, potrivit unui raport Nielsen. Creșteri ale consumului se înregistrează și în Europa iar o simplă verificare a noii noastre rutine pe timp de pandemie va rezulta, în aproape fiecare caz – pot paria – că petrecem mai mult timp uitându-ne la diferite video-uri pe rețelele de socializare ori pe diverse platforme de filme sau educaționale.
Conținutul video a devenit un „MUST HAVE” iar ustensilele pentru a deveni creatori de conținut video sunt la îndemâna oricui. Diferența între un conținut bun și unul care va fi trecut cu vederea stă în a face totul cu… C(uraj)A(titudine)P(lan). Aceasta este convingerea mea din ani de experiență. Cum C-ul (curajul) poate l-am rezolvat zilele acestea forțați de împrejurări – restul înseamnă exercițiu și perseverență.
În urmă cu zece ani, Marques Brownlee era un licean în vârstă de 14 ani dintr-o suburbie din New Jersey care își folosise alocația pentru a cumpăra un laptop nou pentru școală. La câteva mii de video-uri distanță și un deceniu – are peste 10 milioane de abonați pe Youtube, fiind cunoscut ca unul dintre cei mai buni vloggeri care face review-uri pe tech. În țară nu vă dau exemplul lui Selly pentru că îl știți deja – cel mai probabil. El este un tânăr creativ și autodidact – de admirat din această perspectivă. Jamila este un fenomen autohton care demonstrează că pasiunile pot fi subiecte de succes pentru conținut video iar Ines Nerina – este un exemplu cum până și o boală cronică poate să se transforme într-o forță creativă.
Conținutul video este un instrument puternic de branding, marketing, PR și vânzări. Un conținut video care să atragă și să răspundă unor nevoi punctuale trebuie să respecte niște criterii și standarde. Și lucrul acesta nu este atât de greu pe cât sună. Fiind consumatori de video – multe lucruri le știți ori le intuiți deja.
Pentru restul voi fi ghidul vostru la cursul „iVideo: Cum să faci conținut video care să placă” de la Fundația Calea Victoriei.
Julia Nagy, jurnalist și lector Fundația Calea Victoriei