Avem şi noi o întrebare despre semnătura electronică! Nu ar fi util un Ghid cu răspunsuri la toate întrebările?
Există extrem de multe păreri despre semnătura electronică şi utilizarea ei – mai ales că în ultimele luni, de voie, de nevoie, a trebuit să apelăm la această soluţie de digitalizare. Care nu este tocmai vreo noutate absolută, doar că a cam fost ignorată din motive de obişnuinţă şi “lasă că merge şi cu pixul pe hârtie”. Revelaţia? Hei, ce să vezi, chiar este utilă!
Există însă şi mai multe întrebări (da, încă, schimbările nu se fac peste noapte). Cum o folosim, când, unde, de ce etc.? Iar pentru acestea avem o grămadă de răspunsuri care mai de care mai variate. Poate că nu avem cum să cădem cu toţii de comun asupra unui subiect, dar totuşi – când avem o problemă de sănătate este mai indicat să întrebăm doctorul decât Internetul cum să o tratăm. La fel cum ar fi mai indicat să punem întrebările despre semnătură electronică celor care chiar se ocupă asta.
Vestea bună? Nu mai este nevoie să întrebăm pe unde şi pe cine apucăm! Compania românească certSIGN, care lucrează în domeniul serviciilor de încredere şi al semnăturii electronice, dezvoltând şi implementând soluţii în 20 de ţări, pregăteşte un Ghid de bune practici şi aspecte legale privind utilizarea semnăturii electronice în organizaţii. Plecând de la toate întrebările şi problemele pe care le-a întâmpinat echipa certSIGN în cele două decenii de experienţă, acest material promite să explice cât mai “pe româneşte” posibil:
- Definiţiile, cadrul legal
- Cum semnăm electronic documentele: formate de semnătură, aplicațiile care pot fi utilizate
- Cum verificăm documentele semnate?
- Recomandări pentru organizații
- Valoarea documentelor semnate electronic
Nu că informaţiile acestea nu ar exista, dar cel mai probabil nu vrea nimeni să facă muncă de detectiv şi să pună cap la cap tot ce este disparat prin articole şi păreri exprimate online. Sau să “traducă” acte normative, documente tehnice şi standarde (nu, Google Translate nu funcţionează pentru acestea).
Ghidul de bune practici şi aspecte legale privind utilizarea semnăturii electronice în organizaţii realizat de certSIGN promite o sinteză a informaţiilor relevante, cu explicaţii simple şi aspecte concrete – nu teorie ca lectură pe post de somnifer, ci un document consistent dar concis în care companiile româneşti (şi nu numai) pot găsi cu uşurinţă răspunsurile la întrebările lor, chiar şi la cele pe care nu le aveau…încă. Ghidul va fi lansat până la sfârşitul lunii mai, cu acces gratuit pe site-ul certSIGN. Aşa că – degetele încrucişate şi să ne pregătim de o lectură bună!