Gault&Millau – primul ghid gastronomic prezent pe piața locală, lansează Barometrul Restaurantelor, ediția a II-a, un proiect sub umbrela inițiativei #maideparte a ghidului internațional. Barometrul Restaurantelor este una dintre manierele prin care Gault&Millau sprijină restaurantele și echipele lor – de data aceasta facilitând o voce comună și puternică despre provocările și așteptările acestora. Totodată, rezultatele acestui studiu sunt o manieră de a menține viu interesul publicului larg pentru gastronomia din România care acum, mai mult ca niciodată, are nevoie de susținerea celor care caută experiențe memorabile în jurul gustului.
Rezultatele arată că acum, mai mult ca oricând, este momentul ca fiecare să susțină restaurantele preferate. Indexul de încredere a restaurantelor a scăzut la 34/ 100 față de 37 la ediția precedentă, cifra de afaceri la nivelul anului 2020 a scăzut în medie cu 63%, impredictibilitatea domină contextul actual, totuși așteptările pentru 2021 sunt în general pozitive vs 2020, cu numeroase schimbări în modelul de afaceri al restaurantelor.
O serie de strategii pot fi urmărite în 2021 pentru a îmbunătăți performanța restaurantelor locale:
- Vânzare produse alternative tip băcănie/ ready to cook
- Îmbunătățire flexibilitate operațională
- Introducere / Consolidare programe loialitate & comunicare cu clienții
- Folosire extinsă a tehnologiilor și a mediului digital
- Participare în proiecte speciale
Toate strategiile sunt detaliate în studiul complet.
Mai multe detalii sunt disponibile aici.