Una dintre cele mai mari frici pe care le aveam când mergeam prin munți cu bicicleta era aceea că voi face pană. Nu pana în sine mă stresa, ci faptul că dacă aș mai fi făcut încă o pană n-aș mai fi avut cameră de schimb. E o chestie pe care cei care merg cu bicicleta o înțeleg.
În primă fază am pus o soluție antipană în cameră dar chiar și așa am avut surprize neplăcute. Adică, s-a făcut o gaură prea mare și lichidul a devenit ineficient. Pasul firesc a fost trecerea la tubeless. Nici acum nu înțeleg de ce n-am trecut din prima spre roți tubeless, pentru că au doar avantaje: sunt mai ușoare, mergi cu presiune mai mică de unde rezultă o aderență mai bună, scapi de „snake bite”, faci pană mult mai greu, etc.
Faza faină e că acum se produce în România o soluție antipană care pare să fie cam cea mai bună de pe piață. Iar de câteva zile se găsește și în variantă kit complet de conversie.
Am zis că e bine să va arăt cum funcționează această soluție antipană că să va scap ulterior de griji:
Cât despre cât de simplu e de făcut conversia… vă las instrucțiunile mai jos cu precizarea că există kit-uri de conversie pentru roți de 26, 27,5 și 29 de inch:
INSTRUCȚIUNI DE UTILIZARE:
Notă: Aveți nevoie de un compresor sau pompă manuală pentru a umfla anvelopa, foarfece pentru detașarea benzii de jantă și obiect ascuțit pentru perforarea benzii aplicate în zonă găurii pentru valvă. Pentru protejarea ochilor se recomandă utilizarea ochelarilor de protecție.
1. Aplicați bandă adezivă pe interiorul jenții, sigilând astfel găurile niplurilor de la spițe
Degresați bine interiorul jenții. Începeți aplicarea benzii, întinzând bine, cu 10 cm înainte de gaură pentru valvă și terminați cu 10 cm după această zonă. Cu o cârpă moale, presați banda , eliminând eventualele bule de aer formate.
2. Montați valva tubeless
Cu obiectul ascuțit, perforați banda de sigilare în zonă găurii pentru valvă, dinspre interiorul jenții, către butucul roții. Se introduce valva și se presează bine (valva conică permite o bună fixare). Strângeți ferm piulița de strângere a valvei.
3. Montați anvelopa tubeless pe jantă
Utilizați soluția de montaj, aplicând pe marginea anvelopei (zona talonului), înainte de asamblare. Soluția permite așezarea completă și ușoară la o presiune de umflare de 1,5 bar. Kitul conține și un adaptor pentru valvă presta, utilizat în situația când compresorul este prevăzut cu sistem de prindere pe valvă auto (Schrader) .
4. Introduceți soluția antipană FAKIR-LTX în anvelopă
Scoateți ventilul din interiorul valvei, utilizând extractorul de ventil din dotare.
(Notă: Extractorul de ventil poate fi utilizat ulterior ca și capac pentru valvă, înșurubându-se pe aceasta.) Introduceți etanșantul în anvelopă, urmând instrucțiunile de pe ambalaj. Refaceți presiunea de regim prescrisă. Prin mișcări scurte și energice, distribuiți etanșantul pe interiorul anvelopei, pentru o bună sigilare.
Dozaje recomandate:
60-120 ml pentru anvelope XC
120-180 ml pentru anvelope mai mari DH, FR și AM.
Acum nu rămâne decât să punem aripi la biciclete. Fără pene.
Salut, foarte ajutator pentru cei ce inca nu au aflat de acest lucru si m-am decis sa vin unpic in ajutorul lor cu un link catre un youtuber roman care explica destul de bine cum se face trecerea de la camera la tubeless.
https://www.youtube.com/watch?v=-Dz0vVGxFDk sper sa fie de ajutor.
De unde cumparam chitul fanatic de conversie,multumesc pentru intelegere.