Se pare că lumea filmului îl redescoperă în ultimii ani pe prolificul autor de romane de spionaj John le Carré. În cinema am avut parte de producții notabile precum: Tinker Tailor Soldier Spy (2011), A Most Wanted Man (2014) sau Our Kind of Traitor (2016).
În zona TV, BBC-ul a produs două miniserii: The Night Manager în 2016 și anul acesta, The Little Drummer Girl.
The Night Manager, cu Tom Hiddleston și Hugh Laurie, mi se pare, în ciuda premiilor și nominalizărilor obținute, o producție mai degrabă corectă, cuminte și previzibilă, care nu prea iese din tiparele unei ecranizări în care s-a mizat prea mult pe actorii din rolurile principale. Hugh Laurie face un traficat de arme suficient de antipatic, Hiddleston face și el ce poate în rolul hotelierului ingenuu prins în urzelile conspirațiilor de tot felul… Cu toate astea, repet, cele 6 episoade din The Night Manager nu sunt mai mult decât o poveste de spionaj ca multe altele.
………
The Little Drummer Girl, după romanul omonim al lui le Carré din 1983 este cu totul altceva. Povestea echipei de spioni israelieni conduși de Martin Kurtz (fabulosul Michael Shannon) care se folosește de talentele actoricești ale unei tinere actrițe (revelația britanică a ultimilor ani, Florence Pugh) pentru a se infiltra într-un grup terorist este una dintre cele mai îngrijite construcții cinematografice văzute în ultima vreme. Producătorii au avut inspirația de a-l aduce în postura de regizor pe Park Chan-Wook, autorul lui Oldboy și The Handmaiden. Iar asta se vede clar în primele 3 episoade la toate capitolele la care The Little Drummer Girl excelează: structură narativă, production design, art direction, regie etc. Maestrul sud-coreean al thrillerului, Park Chan-Wook, reușește să dea profunzimi surprinzătoare unei povești cu spioni din anii 70’.