La un moment dat, în evoluția oricărei companii de teatru, apare un prag după care succesul se bazează pe colaborarile sale. Poți face foarte multe lucruri frumoase pe cont propriu, dar pentru a le duce la un nivel superior, e nevoie de specialiști, fiecare cu domeniul său.
Așa i-am cunoscut pe cei de la FabLab. Lucram la producția Iubitafizica, după cartea scrisă de Iulian Tănase, și, după ce am construit șapte păpuși în mărime naturală, ne-am izbit de un zid: ne trebuia o burtă transparentă de femeie gravidă. Cineva mi-a recomandat FabLab pentru că sunt creativi.
– Știu să facă și burți transparente de femeie gravidă?
– Huh?
Oamenii se ocupă în principal de machete pentru arhitectură și piața imobiliară, dar creativitatea lor nu cunoaște limite.
Am ajuns la sediul lor de atunci, din zona Timpuri Noi, o casă mică și plină de aparate de tăiat cu laser și nu numai. Le-am prezentat ideea, au făcut ochii mari și au zis că nu pot refuza așa ceva. Am urcat-o apoi pe Cristina, regizoarea companiei, pe o masă, am așezat-o pe spate, iar cei de la FabLab au creat un mulaj pe burta ei, după ce au îndesat tot felul de obiecte pentru a-i simula una de gravidă, după care au termoformat-o. Iată rezultatul:
Momentul burții intră în scenă la finalul spectacolului Iubitafizica, iar dacă se auzea murmur în sală, spectatorii văzând un bebeluș cum se mișcă în această burtă, știam că reprezentația a fost un succes. Acesta a fost și ingredientul care ne-a adus un Golden Buzzer la Romanii au Talent în 2015. Iată momentul:
Un an mai târziu, i-am contactat pentru semifinala Românii au Talent. Voiam niște ochi de dragon cu LED-uri în interior și un sistem de deschidere a gurii. S-au uitat cruciș la noi și ne-au spus că nu pot refuza o asemenea provocare. Au printat 3D ochii și au tăiat cu laser elementele gurii, după care au implementat un mecanism simplu, dar ingenios. Iată momentul:
Acum suntem iar la sediul lor, dar de data asta într-unul mare, cu mai multe aparate. I-am contactat pentru a ne face o păpușă întreagă pentru ceva BIG, despre care nu avem voie să vorbim încă. S-au uitat cruciș la noi și ne-au spus că, evident, nu pot refuza o asemenea provocare. Și a fost o adevărată provocare care a implicat mult print 3D, tăiere cu laser, inginerie, proiectare CAD, ingeniozitate și multă muncă. Păpușa este aproape gata și e cea mai complexă de până acum. Dincolo de producția despre care nu putem vorbi încă, va mai fi una Lightwave Theatre Company ce o va include și care sperăm să aibă premiera până la finalul anului 2018.
Oamenii ăștia lucrează foarte mult cu machete și produse publicitare, nicidecum scenografie și păpuși, dar au reușit de fiecare dată să creeze, oricât de ciudată a fost cerința noastră. Deja ne gandim cum să le mai provocăm creativitatea.