Cea de-a doua etapă a campaniei #debungust, primul concurs de design vestimentar organizat de Fashion Days și Radio Guerrilla, a ajuns la final, așadar am dezvăluit azi dimineață cei 10 finaliști. Peste 150 de înscrieri au adunat zeci de proiecte cu viziune și pline de creativitate, în spatele cărora se află designer aspiranți, aflați la prima colecție.
Fiecare a prezentat 2 schițe de design vestimentar, parte a unei colecții de 12. Cei 10 finaliști vor prezenta întreg portofoliul juriului, iar unul dintre ei va câștiga premiul pus la bătaie și de pus pe manechin: 10.000 de euro pentru a-și transforma viziunea în realitate, adică a realiza colecția-capsulă ce va fi comercializată și vândută la secțiunea Romanian Corner de pe fashiondays.ro.
***
Luni, 13 septembrie 2021, ne-am auzit în Guerrilla de Dimineață cu finalista Andra Ionescu.
“Sincer, o mană cerească. În iulie mă aflam în concediu și mi-am anunțat prietenii că m-am hotărât să renunț la cariera de consilier juridic și vreau să-mi fac un brand de haine concentrat pe sustenabilitate (…) m-am întors la job, mi-am dat demisia și am primit mesaj de la unul din acești prieteni care mi-a trimis un link către acest concurs.”, ne-a povestit Andra despre timing-ul perfect al înscrierii ei în competiția #debungust.
Întrebată ce o diferențiază de ceilalți finaliști, în termen de concept al colecției, Andra ne-a explicat: “Cred că punctul de plecare al colecției a fost inspirat de unul dintre cele 12 arhetipuri ale lui Carl Jung – Sage, Înțeleptul. Am considerat că fix sustenabilitatea e cauza cea mai bună de promovare de către această tipologie și mi se pare o ecuație foarte corectă în atingerea acestui țel”.
Întreaga colecție propusă de Andra, chiar mai jos.