Telekom și Radio Guerrilla caută antreprenorii români care schimbă lucrurile și se diferențiază de restul prin modul în care fac business sau prin ideile inovative. În Guerrilla de Dimineață, cu Dobro, Gilda și Matei, antreprenorii povestesc despre ideile lor afaceri care aduc schimbare în mediul de business românesc.
Antreprenorul #GAMECHANGER face lucrurile altfel, ia regulile și le rescrie, e vizionar, pasionat, şi face totul pentru a-și îndeplini visul.
Primii antreprenori care sunt #GAMECHANGERS au intrat în direct la Guerrilla de Dimineață de pe 24 iunie, iar de atunci, în fiecare zi, de luni până vineri, am aflat poveștile lor. La final, vom scrie o carte cu poveştile lor, cei care au schimbat mediul de business din România, dar şi sfaturi şi idei inspiraţionale pentru viitori antreprenori.
În cazul în care tu n-ai apucat să prinzi linia de intrare în direct, ne poți trimite povestea ta pe gamechangers@guerrillaradio.ro.
#GAMECHANGER 1 – Rareș Popescu și puterea de a te schimba pe tine
Primul câștigător al concursului #GAMECHANGERS a fost Rareș Popescu, un român în vârstă de 45 de ani, care conduce Neurotics Computing, o firmă de consultanță în domeniul IT, ce propune companiilor mijlocii și mari să implementeze sisteme digitale care să le crească productivitatea.
A început la Clubul de IT de la Casa de Cultură numărul 1 de pe Bulevardul Magheru în 1987, a vândut calculatoare și a asamblat sisteme PC în mijlocul tranziției, apoi a decis să intre într-o corporație, unde a schimbat lucrurile din interior. A ajuns de la omul bun la toate într-ale calculatoarelor la poziţia de director de strategie care implementa soluții de schimbare și transformare digitală.
Corporația l-a transformat și educat. Peste ceea ce știa din 1990 încoace despre calculatoare și antreprenoriat, a pus creativitate, ore de training-uri și calități de leadership.
A renunțat la un job bine plătit ca să își facă propriul business, unde îmbină psihologia organizațională cu schimbarea IT. De multe ori companiile sunt date peste cap de modul în care sunt implementate modificările digitale, fără să se ia în calcul influența oamenilor și modul în care e construită cultura companiei. Prin consultanță, Rareș Popescu e un #GAMECHANGER care aduce o față umană schimbărilor digitale.
Prima săptămână de #GAMECHANGERS
În fiecare dimineață în Guerrilla de Dimineață cu Dobro, Gilda și Matei, au intrat în direct prin telefon cu antreprenorii care schimba regulile în domeniul lor de activitate.
Micii producători ajung în marile lanțuri de magazine
Oana schimbă lucrurile în retail și oferă o șansă producătorilor mici din afara zonei de alimentație de a ajunge în marile lanțuri de magazine.
“Ce facem este că oferim servicii de reprezentare comercială în marile magazine celor care produc articole de non-food, producătorilor mici și medii. Facem legătura între ei și marii vânzători”, povestește ea.
“Ei nu și-ar permite să angajeze directori de dezvoltare full time, să angajeze oameni care să meargă prin magazine cu investiții în mașină și laptop și așa mai departe. Pot să ne contracteze pe noi și, astfel, pot beneficia de aceste servicii, să concureze cu cei care au mai multă putere”, a mai spus cea care îi aduce pe micii producători români în fața noastră în hipermarket-uri.
Somelierul digital
Nicușor face un serviciu social esențial: ajută oamenii să cumpere vinuri mai bune. El a realizat un chatbot pe care l-a antrenat cu ajutorul machine learning să înțeleagă calitățile vinurilor și să recomande un vin către cei interesați. Pentru că nu crede în somelieri, vrea ca tehnologia să recomande vinurile.
Abonamente digitale la clinici medicale
Andrei nu are experiență medicală, dar a lansat o aplicaţie prin care clienții pot avea acces la o rețea de clinici independente și cabinete medicale individuale.
“E un altfel de abonament medical prin care noi oferim această varietate de clinici și flexibilitate. Nu ești obligat să mergi într-o rețea închisă de clinici, ci poți alege”, a spus Andrei.
Abonamentul e oferit de angajatori ca un beneficiu extrasalarial și poate lua locul abonamentului standard la o singură rețea de clinici.
Primul om care vinde experiențe
Dan e deja experimentat în comerţul online și a lansat acum opt ani primul loc de unde poţi să cumperi nu produse, ci experiențe,. A fost primul pe piață.
Business-ul pus la cale de Dan oferă o gamă amplă de activități pe care le poți face tu sau poți să le faci cadou, de la zboruri cu balonul în jurul Bucureștiului, la zboruri cu parapanta și până la experiențe la manșa unui avion de mici dimensiuni (indiferent dacă ai sau nu licență de pilot, pentru că ai instructorul alături de tine).
Apicultorul care schimbă lucrurile
George este apicultor și a lansat un business care vrea să popularizeze produsele realizate din munca albinelor.
E economist la bază, dar a decis să promoveze consumul de produse apicole. “Noi suntem gamechangeri pentru că vrem să aducem înapoi lucrurile care se consumau în trecut, de la miere până la alte produse ale stupului: polenul, veninul de albine. Veninul de albine, de exemplu, este folosit în terapia pentru arteroscleroză, prin unguente.”.
În plus, George s-a înconjurat de oameni cu experiență, mulți angajați având peste 70 de ani.
Reciclare la cerere
Pentru că una dintre marile probleme ale reciclării este lipsa de disciplină în ceea ce priveşte colectarea selectivă a oamenilor, Bogdan a lansat un business care conectează generatorii de produse care trebuie reciclate și procesatorii.
“Cei care generează deșeurile transmit cereri de colectare către noi. Nu sunt neapărat firme mari, ci și oameni obișnuiți. Colectorii aprobați în platformă vor prelua cererea respectivă.”
Piese pentru cei mai performanți cicliști
Vlad are un business în zona de piese de biciclete și se consideră un #GAMECHANGER pentru că are singurul magazin din România care se ocupă de roți de bicicletă custom, în funcție de necesitățile fiecărui client în parte. El vine în sprijinul concurenților la concursuri de mountain bike, ciclocross sau șosea.
Mobilier de artă
Bogdan are un business cu mobilier din lemn. “Ceea ce încerc să fac este să schimb modul în care oamenii percep mobila. Mobila e folosită în special pentru utilitatea ei. Încerc să transform felul în care oamenii aleg mobila pe care decid să o cumpere, luând în considerare şi valoarea sa artistică”, spune Bogdan.