Guerrilla Camp 2 a pornit la drum iar antreprenorii s-au pus imediat în mișcare.
Parcă mai repede chiar decât la ediția anterioară.
Ceea ce e minunat pentru că așa cum se știe, acțiunea este esențială într-un start-up! Într-un start-up perfecționismul e ucigător! A aștepta să faci pași până nu ai totul perfect… e cel mai sigur mod de a nu ajunge nicăieri.
Dar înainte de acțiune trebuie să fie etapa de Claritate. Alții se referă la ea spunându-i Viziune. Ceea ce e corect într-un fel. Doar că mie nu-mi ajunge viziunea. Aș vrea să mă asigur mai întâi că am curățat de bug-uri această viziune și să fiu sigur că antreprenorul a obținut o viziune CLARĂ. Fără să mă opintesc în etichete.
De ce e esențial să ai Claritate înainte de a porni la Acțiune?
E oarecum evident că dacă merg cu viteză, dar în direcția greșită, rezultatul pe care-l obțin e că mă îndepartez de țintă mea… cu mare viteză. Și când mă trezesc, o să constat că mă aflu chiar mai departe de tința mea decât eram acum o lună.
Not good! Timp și resurse aruncate pe fereastră, entuziasm de Super Bowl consumat la matineu!
Viteza nu e importantă în faza inițială. Ci abia apoi, după ce îmi e absolut clar către ce țintă mă îndrept.
Am avut până acum o primă sesiune de Coaching cu toți participanții.
Îmi place și mă încarcă pozitiv emoția și entuziasmul lor.
Energia pe care au pus-o în ideile foarte frumoase cu care au venit.
Speranțele care li se citesc în priviri și în voce. Și îmi doresc din suflet să văd cât mai multe din aceste idei duse la final cu succes.
Sunt idei minunate de care aș vrea să beneficiez chiar pentru mine! Mure proaspete gustoase aduse din creierul muntelui la botul calului, parcare rezervată în mijlocul Bucureștiului infernal, construcții modulare din lemn, soluții moderne de cazare în mijlocul Deltei, profesori online pentru copii… și atâtea altele. Toate sunt idei foarte bune. Doar că de la idee la business…mai e cale lungă!
Și în acest an, o parte dintre entuziaștii noștri antreprenori încă nu au toate lucrurile clare.
Iar neclaritatea te pândește dela începutul drumului după fiecare colț.
Ori la structurarea acționariatului, ori la stabilirea rolurilor fiecărui co-fondator, fie la felul în care se iau deciziile. Și asta doar până la depunerea actelor . Apoi unora nu le e foarte clar segmentul de piață căruia se adresează, nu au foarte clar cine este de fapt clientul, alții nu au clar modelul de business, altora nu le e clar cum să monetizeze ideea și în sfârșit, altora nu le e clar cum să pună ideea pe piață.
Și nici nu le-am listat pe toate 🙂
Dar au ceva clar oamenii ăștia? DA. Aceleași lucruri, dar prin rotație 🙂
Tocmai asta este și rolul sesiunilor de Coaching, de a găsi claritate în zonele unde azi e plin de ceață.
De aceea avem un Camp structurat pe etape, ca să permitem fiecărui start-up să parcurgă toate etapele, într-o ordine corectă.
Deocamdată aș zice că am început cu dreptul, ne facem ordine în gânduri, ne organizăm puțin și apoi băgăm cărbuni în instalație ca să prindem viteză.
Fiți pe faza, că urmează…
Vreau sa ma înscriu în concurs, dar nu îmi e clar dacă s-a terminat perioada de înscrieri sau încă o mai pot face? Hellp, pls!