Am ales să scriu despre acest cuvânt deoarece este foarte folosit oricând se vorbește despre social media și/sau adolescenți. Există în limba engleză de multă vreme, dar a apărut relativ de curând și la noi. Dacă vreau să aflu sensul lui autohton găsesc la o căutare pe Google o listă de explicații despre cum influencerii sunt cel mai bun mod de promovare al unui produs, cum orice afacere ar trebui să se promoveze mai întâi prin influenceri deoarece aceștia au un public nișat și închegat căruia îi transmit informații cu o credibilitate crescută, cum ei promovează oricum produse chiar dacă au un câștig mai mic. În afară de rolul economic al influencerilor nu găsești decât clasificarea lor după numărul de urmăritori pe Instagram, fiind considerat microinfluencer cel care are între 100.000 și 999.999 de urmăritori și influencer în toată firea cel care are peste 1.000.000. Clasamentele sunt urmate și de argumente ce susțin că e mai convenabil să alegi un microinfluencer pentru că are o legătură mult mai strânsă cu audiența.
Cu toate acestea conceptul original de influencer reprezintă o persoană care reușește să devină admirată de un grup de oameni, nu doar să facă promovări. Din punct de vedere social aceste persoane nu au apărut odată cu social media, ci au existat mereu. În fiecare grup de oameni o anumită persoană începe să fie admirată de majoritate și devine un model care îi influențează indirect pe cei din jur prin puterea exemplului. Termenul de influencer așa cum e folosit zilele astea nu reușește să exprime ceva concret. Un influencer a ajuns să nu mai fie o persoană în sine, ci mai mult cifrele pe care le deține. De fapt, cred că a ajuns să nu mai însemne nimic și e deseori folosit tocmai fiindcă nimeni nu știe exact ce e cu el.
Radu Sofica, clasa a 11-a, Liceul Greco-Catolic „Timotei Cipariu”