Recunosc că sunt un privilegiat și soarta mi-a pregătit unele dintre cele mai frumoase surprize, care te scot mereu din zona banalului. Una dintre ele este chiar CARDIOGUERRILLA. Trebuie să va zic de la început că am nevoie de o săptămâna pentru a pregăti emisiunea și, deși pare ușor să pregătești o singură oră de emisie, va spun că este destul de complicat pentru că trebuie să-mi construiesc singur structura, să-mi caut invitații, subiectele. Tot eu montez și scot părțile irelevante din interviuri. Însă la capitolul surprize pentru mine privilegiatul, a fost și al doilea interviu pe care l-am făcut cu Nicu Buceanu în urmă cu câteva zile. Surpriza a survenit în momentul în care mi-am dat seama că nu pot să tai absolut nimic din discuția pe care am avut-o cu el. Tot ce mi-a povestit legat de performanțele realizate de el în cadrul unui ultra-maraton de la New York m-a lăsat aproape fără cuvinte și, deși știam că e prea lung interviul, am fost nevoit să-l las în totalitate. Abia am putut să tai câteva respirații.
Când un om îți povestește despre faptele sale, care sunt dintr-o altă dimensiune, e greu să nu spui întruna Wow!. Ce a făcut Nicu Buceanu concret: a stabilit două recorduri naționale la alergare. Unul în proba de 6 zile și celălalt în proba de 10 zile. Ați citit bine. Nu este vorba de 6 sau 10 ore, ci de 6 respectiv, 10 ZILE de alergare aproape fără întrerupere. În primul interviu pe care l-am făcut cu el mi-a povestit cum a fost prima experiență la un ultra-maraton de 144 de ore (6 zile), care a avut loc în Florida anul trecut. Îl puteți reciti aici. Acum eram pregătit să aflu o poveste similară. Dar nici alergările nu seamănă unele cu altele, din fericire.
Nicu Buceanu a alergat în prima zi a ultra-maratonului de la New York 171 de kilometri. După 6 zile de alergare, a adunat 736 de kilometri și s-a anunțat prin stație că a stabilit record național la această categorie. Emoțiile momentului au scos lacrimi din acest om stâncă. Dacă ar fi să-l comparam cu o mașină am putea spune că arhitectura sa are puternice trăsături specifice unui coupe. A continuat să alerge încă 4 zile. Au apărut problemele fizice. Bășicile și unghiile pierdute sunt cele mai banale lucruri ce ți se pot întâmpla în cadrul unei astfel de experiențe. În ziua a șaptea i s-au inflamat foarte rău ambii genunchi.
Era pe locul 3 în acel moment. Medicul i-a recomandat repaus minimum 6 ore, ca să nu apără daune mult mai mari. L-a ascultat și în cele 6 ore a dormit ca să recapete forțe noi. De mâncat mi-a spus că tot timpul a mâncat doar că a mâncat în timp ce alerga pentru a nu pierde timpul. După cele 6 ore de repaus a pierdut două locuri. Coborâse pe locul 5. Până la finalul celor 10 zile de alergare a recuperat un loc, terminând în final competiția pe locul 4 și devenind primul român care a alergat mai mult de 1.000 de kilometri într-o competiție. În total a alergat 1.090 de kilometri în 10 zile. În total a dormit în 10 zile 36 de ore. Și n-a avut trei motoare electrice, unul pentru puntea din față, două pentru puntea din spate.
Acum înțelegeți de ce mă bucur atât de mult de răsfățul pe care mi-l oferă întâlnirea cu astfel de oameni? Nicu are și o blândețe în voce care ai zice că nu e tocmai firească pentru realizarea unor astfel de performanțe. Acesta e și un bun moment pentru a ne aduce aminte că oamenii se măsoară doar după faptele lor.
Felicitări, Nicu Buceanu!
-record național la 6 zile de alergare – 736 de kilometri
-record național la 10 de alergare – 1.090 de kilometri.
Următoarea performanță pe care și-a propus-o este alergarea în cadrul unui ultra-maraton de 15 zile, cel mai probabil la finalul anului viitor. Între timp, vrea să ia toate recordurile naționale la 200, 300, 400, și așa mai de parte, kilometri. Doar atât.
Dacă doriți să ascultați interviul cu Nicu Buceanu la Radio Guerrilla, acesta e în cadrul emisiunii din 11.05.2018 care poate fi ascultată aici.
Și tot la capitolul surprize putem trece și următoarele două vești:
- Audi va avea 3 modele full electrice în gamă până în anul 2020.
- Începând cu anul 2025, toate modelele Audi vor avea propulsie hibridă sau electrică.
Știu că veștile nu sunt din același “film”, dar e bine să avem atenție distributivă.