Într-o lume încărcată de fake news, hoax-uri și o mare de informație tot mai greu de filtrat, un jurnalist britanic decide să se joace de-a falsul adevăr, brand-urile și TripAdvisor, cu un scop ce pare a fi mai mare decât amuzamentul cititorilor, unul măreț care trage semnale de alarmă: oare trebuie să luăm totul ca fiind adevărat? Oare acele recomandări vin din suflet sau sunt scrise de roboți? Oare poate ajunge oricine un designer vestit?
Supranumit și “the Donald Trump of TripAdvisor” sau uneori doar “naughty boy”, Oobah Butler testează și pune la încercare orice domeniu ori informație împământenită.
A intrat în memoria colectivă cu prima “joacă” de-a stăpânul realității și adevărului atunci când a reușit să transforme un restaurant imaginar (da, ați citit bine) din curtea sa în cel mai dorit loc pentru cină din întreaga Londra, asta dupa ce a scris o sumedenie de fake reviews pe Trip Advisor.
După ce oaspeții păreau că se bucură de loc, o pereche chiar întrebând dacă poate reveni, Mr. Butler spune: “So there we go: I invited people into a hastily-assembled collection of chairs outside my shed, and they left thinking it really could be the best restaurant in London, just on the basis of a TripAdvisor rating.”
Mai multe detalii despre întreaga poveste a scris chiar el aici.
Însă Oobah nu s-a oprit la primul experiment social legat de fake news și cum pot acestea influența viețile oamenilor și societatea per ansamblu, ci a continuat transformând un brand de jeanși de tipul celor din Piața Obor într-unul important la Paris Fashion Week. A gasit un brand de tarabă, și l-a însușit și iata cum Georgio Peviani s-a ales cu site, cărți de vizită și o intrare la săptămâna modei de la Paris.
O ședință foto, un pass de intrare și câteva ore mai târziu, fake-ul George Peviani era deja integrat perfect în lumea fashion-ului. Povestea în întregime, aici.
Freelance writer, așa cum singur se declară, Oobah Butler este mândru că scrie pentru Vice, Noisey, The Guardian, ShortList Magazine și că munca sa a ajuns internatională.
Pe 2 Octombrie va fi în București la Conferința #Creativity4Better, unde veți avea șansa fie să îi lansați o nouă provocare, fie să aflați tips&tricks de la unul dintre cei mai apreciați și curajoși jurnaliști din întreaga lume.
IAA Romania