Sunt doar câteva dintre epitetele care descriu berea Transylvania HB Traditional Brewery, o bere craft tradițională premium, cu o moștenire culturală variată și bogată, asemenea zonei din care provine. În Guerrilla de Dimineață cu Dobro, Gilda și Matei, am intrat în direct cu ascultătorii și i-am provocat să ne spună cea mai cea poveste pe care au împărtășit-o la bere cu prietenii. Cine nu are o poveste bună pe care o scoate la iveală, spre deliciul tuturor, într-un context propice: relaxat, înconjurat de oameni asemenea, cu o bere rece și delicioasă în mână? Cine totuși nu are, trebuie neapărat să recupereze; poveștile acestea sunt comoare prețioase care stau dovadă a unor momente în care viața a fost savurată din plin.
Construită în 1970, fabrica de bere HB Brewery a fost una dintre multele fabrici de bere deschise în fiecare județ, parte a planului lui Nicolae Ceaușescu de a face din România un producător de bere autonom. Astfel, beraria a fost echipată cu tancuri orizontale pentru fermentație naturală, având inițial un volum de 200.000 hl de bere/an. În timp, beraria nu a reușit să țină pasul cu standardele noi industriale și în 2012 a inchis portile. HB Traditional Brewery a recunoscut potențialul fabricii și importanța reînvierii tradiției locale de producție a berii artizanale și a angajat fostul staff – maeștrii berari cu o experiență de peste 30 ani, care sunt arhitecții rețetelor acestei beri desăvârșite.
Astăzi, poate fi considerată printre cele mai mari fabrici de bere craft din Europa datorită capacității de producție folosind procesul de fermentație naturală: 20.000 hl/lună, adică 240.000 hl/an.
Berea HB Traditional Brewery nu este ca orice altă bere: atenția acordată fiecărui detaliu, de la ingredientele folosite, la procesul de producție și până la designul sticlei, nimic nu este făcut cu jumătate de măsură, ci mai degrabă cu o jumătate de măsură mai mult.
„Asigurăm constantă calitatea berii prin folosirea ingredientelor proprii: producem propriul malț, cultivăm propriile culturi de drojdie și folosim propria sursă de apă; iar prin maiestria meșterilor noștri berari și iscusință întregului staff, rezultatul este o bere perfect echilibrată și armonioasă pentru ca tu să experimentezi aceeași bere desăvârșită de fiecare dată.
Nu adăugam nimic din ceea ce natura nu ne oferă ea însăși, de aceea berile au un conținut natural de dioxid de carbon – cantitatea perfectă pentru a crea o senzație plăcută, fără să o încarce și un gust fără cusur.”, spune Adrian Handrău, fondatorul HB Traditional Brewery.
Designul etichetei a fost inspirat din lucrările lui Ludwig Rohbock, ce surprind Transilvania anilor 1850. Simbolul celor doi ‘țapi’ în antiteză reprezintă cele două sortimente de bere din gamă – Lager și DoppelBock, în același timp fiind simbolul oficial al rețetei celei din urmă.
Puteți să credeți când vă zicem că nivelul de umor și de calitate al poveștilor la bere este direct proporțional cu berea însăși. Așadar, amintirilor și momentelor de pomină li se alătură întotdeauna o bere artizanală, de înaltă calitate, creată cu pasiune pentru gust și cu respect pentru tradiție.
Asta cu planul lui Ceașcă de a face din România un producător autonom, este incredibilă. Inițial îți vine să spui că poate aveau comunistii o altă treabă mai importantă de făcut dar da, câteodată se ocupau intens de cine stie ce prostie. Mă așteptam la ceva cu o poveste cu un inventator pasionat de bere , mai liberal , unu care este mai în afara timpurilor prezente, nu prea-l interesează vremurile și nici politica , deci nici nu are habar de comuniști, deci mai rebel. Așa erau inventatorii, mai împotriva sistemului mai anticomuniști. Undeva într-o zonă uitată, într-un beci plin de butoaie mari și vechi de lemn, acest inventator …
Parcă am văzut și in niște alte reclame, dar sa recunoașteți ca fabrica a fost dotată de comuniști, mi se pare de un mare curaj. Mi-am luat și eu (nu d-aia, am de dinaintea acestui test) dar la prețul ăsta , aștept o ocazie specială să beau din ea. Recunosc însă ca aș fi preferat-o la terasă , dar nu se găsește, chiar dacă la un preț mai mare.