Povestea Helperz a început de la Laura, care a fost bonă mai bine de 8 ani în perioada liceului și a facultății.
Într-o zi, Laura a fost sunata de 5 mămici diferite care aveau nevoie de ajutor pentru îngrijirea copiilor, cât timp ele se ocupau de treburi uzuale precum sa mearga la cumparaturi, la coafor sau pentru ca nu aveau cu cine sa lase copilul bolnav, când nu putea să meargă la grădiniță.
Atunci și-a dat seama ca s-ar putea sa fie o problema ce trebuie rezolvată.
Așa că, împreună cu partenerul ei, Ovidiu, au vorbit cu mai mulți părinți, unde au aflat că peste 80% dintre ei nu au mai ieșit la o intalnire romantica, in ultimele 6 luni.
Mai mult, 2 dintre aceștia au spus ca probabil puteau evita divorțul dacă reușeau să se concentreze și pe viața de cuplu și aveau cu cine să lase copilul în siguranță.
Așa a apărut Helperz.ro, o platformă ce pune în legătură familiile ce caută ajutor pentru acasă (bone, menajere) cu persoanele care vor să câștige un venit făcând ceva ce le place.
Imediat ce au pornit a venit și pandemia, care a blocat totul.
Însă, deși a fost dificil, au reușit să treacă peste perioada provocatoare, iar acum sunt prezenți în toată România, unde au 3700 de Helperi activi (bone și menajere) și în jur de 13.000 de familii înscrise.
Ce fac diferit este că helperii au profile detaliate cu informațiile de care avem nevoie când alegem pe cineva care să intre în casa noastră, recenzii de la familiile cu care au colaborat și majoritatea dintre ei sunt verificați de către un specialist în resurse umane.
Helperul verificat a trecut printr-un interviu video de 30 minute, în care detaliază experiența profesională, cursurile și formările pe care le au, experiența cu copiii (fie că vorbim de experiența în cadru familial, experiență ca bonă/educator/profesor, voluntar etc.), cum reacționează în anumite situații ipotetice (spre exemplu, dacă copilul are un tantrum/ dacă face febră în absența părinților și altele similare).
De asemenea, pe profilul lor se vede dacă și-au verificat și identitatea.
Astfel, un părinte poate vedea opinii reale de la alte familii care au apelat la acel helper, nu ca și în cazul cererii de recomandări pe Facebook unde e greu să aleagă și de multe ori văd un profil cu o poză cu floarea preferată, văd tariful pe oră/pe lună, disponibilitatea, locația și alte informații de mare interes.
În plus, utilizatorii au liniștea aceea că există un intermediar în caz că au nevoie de suport.
Misiunea lor este să fie cea mai mare platformă de servicii de îngrijire pentru acasă, să ajute cel puțin 200.000 de familii să găsească un ajutor de încredere și să câștige timp pentru ei și cei dragi.
Un alt obiectiv este de a contribui la creșterea profesionalismului în aceste servicii prin training-uri și educare pentru ambele părți.
Recent au organizat primul Babysitter MeetUp din România, chiar în Timișoara, un eveniment unde au adus laolaltă atât bone cu care colaborează deja, dar și persoane care erau curioase și voiau să afle mai multe despre ce presupune această activitate și cum pot începe. Au participat deopotrivă studente, dar și pensionare, specialiști în educație, educatori și psihologi.
„Vrem să dezvoltăm un curs de bonă/babysitter și urmează să încheiem un parteneriat cu câteva universități pentru a crea programe de dezvoltare, dar și de a oferi posibilitatea studenților de a-și suplimenta veniturile prin Helperz.ro”.