– Ceva pentru stimă scăzută de sine aveți?
– Desigur! O clipă… modelul acesta!
– Cât e?
– O mie!
– Mm… ceva mai desosebit nu aveti?
– Avem, dar e de două ori mai scump!
– Să vedem…
– Dar cât aveți stima? Poate vă recomand eu ceva…
– Păi, undeva între 115 și 117… o medie cam de 116,5
– Înțeleg… în acest caz eu v-aș recomanda… o clipă… poftim!
– Wow! Cât e?
– Zece mii!
– Hm…
– Dar să știți că odată achiziționat, gata! Ați scăpat de probleme cu stima. În timp ce produsul de mai devreme o rezolvă doar pentru o perioadă.
– Clar… de fapt, vreau să vă mai spun, chiar dacă la mine stima oscilează între 115 și 117, dacă mă duc la o întâlnire importantă, unde vine lumea bună, mai scade până pe la 114… uneori 113,5… cam așa.
– Înțeleg, așa e cu lumea bună, e nevoie de un produs mai serios ca să păstrezi stima de sine la parametri adecvați. Sfatul meu, mergeți mai bine pe producul acesta! E mult mai serios și nu lasă stima la greu. Adică, n-am primit plângeri niciodată, de la niciun client! Și credeți-mă, clineții noști se învârt doar în cercurile de sus, unde știți ce presiune se exercită asupra stimei!
– Da, știu… și cât e?
– Douăzeci de mii, dar cum vă spuneam, odată achizițonat, adio probleme cu stima. Avem clienți care nici nu pleacă de la întâlniri importante, cum spuneam… ei folosesc produsul acesta din tată-n fiu! Mai ales că valoarea lui crește în timp, spre deosebire de varianta de mai devreme, care într-un final, are un efect staționar.
– Staționar?
– Da, stima urcă o vreme, dar apoi staționează, în cel mai bun caz… oric scade brusc, exact când nu te aștepți. Iar lumea bună simte tot, nu poate fi păcălită! Odată ce te-a depistat, gata, nu te mai lasă! Unii și-au pătat reputația doar pentru că au mers pe principiul: nu dau prea mult, că oricum, nu voi avea nevoie… și oricum, nimeni nu va observa. Mare greșeală! Lumea bună observă totul! Și dacă simte că ai făcut un compromis, că ți-ai luat un produs ceva mai ieftin, gata! Adio stimă, adio lume bună!
– Ok, înțeleg. Deci dvs îmi sugerați produsul acesta? Recunoc, este impresionant. Cât ați spus că e?
– Douăzeci de mii, dar mi-am amintit acum că mai avem o alternativă, una care pune punctul pe i. Că știți ce se-ntâmplă, ieși în lume, stai cât stai, te prezinți cu ștaif, scoți inteligența și umorul la înaintare, primești doza de apreciere, iar apoi te întorci acasă și primul lucru pe care îl faci, pui produsul la loc sigur, până data viitoare. Și dacă se-ntâmplă să primești o vizită neașteptată, ce faci? Iară’ scoate produsul? Nu! E penibil. Dacă vizitatorul e din cercurile de sus, va simți imediat că aveți probleme cu stima, vă va mirosi cum se spune. Asta e, mai gâfâim, ne mai rotim privirile, facem gesturi automate care trădează nesiguranță. Nu e ok! În ziua de azi nici nu-ți trebuie carte de vizită, microgesturile sunt cărțile noastre de vizită! Și cine știe să le decodeze, vă citește imediat, cât n-ați fi de prefăcut, cât n-ați face exerciții de întărit stima, în oglindă. De asta vă propun produsul acesta, de care nici nu va mai fi cazul să vă despărțiți. Noaptea, la baie, la mare, la munte, oriunde! O să și uitați de el și așa e mult mai bine, fiindcă și încordarea asta legată de produs, se simte! Cine știe, știe! Cine vede, vede! Decât să dați douăzeci de mii pe produsul de mai devreme, care nu e rău, desigur… dar credeți-mă! Produsul acesta e de top! E vârful nostru de lance! Cu el stima dvs nu doar că va crește, dar vă înflori și va palpita! Mai mult, se va adapta la situație fără să vă mai gândiți la asta. Când veți fi în singurătate, va reduce funcțiile spre latent, când veți avea o întâlnire importantă, se va activa pe principiul evantai! Iar când veți fi printre egali, va funcționa pe neutre. Când simplu și econom, când luxuriant, flamboaiant, palpitant! … Acesta, apropo, e și sloganul nostru! Deci, cum rămâne? …
– Păi…
– Și nu uitați, o sumă mai mică azi, cheltuieli mai mari mâine! Mult mai mari!
– Da, știu… Cât e produsul?
– În mod normal, o sută de mii! Dar azi avem o zi specială! Mă și mir că am uitat!
– Ce înseamnă asta?
– Asta înseamnă că plătiți jumătate din preț, iar noi vă mai oferim un bonus, trei scanări de stimă! O scanare pe loc, imediat ce achiziționați produsul. A doua scanare după o lună. Iar a treia, după douăzeci de ani, ca să vă convingeți că tot ce am spus eu este adevărat!
– Hm… Curios, deci pot face o scanare înainte de a procura produsul?
– Nu, n-ați fost atent. Procurăm și imediat facem prima scanare! Chiar aici! Înregistrăm valorile actuale ale stimei dvs, ca să știm cu ce pornim la drum!
– Și dacă dupa ce achit produsul si fac scanarea, aflăm că nu am stima chiar așa de scăzută, încât să se justifice tocmai acest produs?
– Nicio problemă, dacă la scanare ieșiți bine, puteți opta pentru produsul precedent, iar noi vă returnăm diferența imediat! Dar să știți că acesta e deja un semn de stimă scăzută de sine!
– Adică?
– Adică felul în care ați pus problema! Cu schimbarea produsului, cu recuperarea diferenței. Târguielile trădează palpitații scăzute de stimă. Am avut un client care nici măcar u a luat produsul, doar a plătit, a zâmbit și a ieșit! Vă dați seama ce stimă de sine are acest client! El face săptămânal asta! Vine la noi, se mai uită pe produse, alege ceva de ultim răcnet, achită și pleacă! Am alergat după el cu produsul! Nimic, refuză elegant! N-ai ce-i face! Asta se numește stimă de everest, nu de sine! Iar dumneavoastră vreți diferența, nu știți exact care-i treaba… în fine! Achiziționăm sau nu achiziționăm?
– Achiziționam!