Cu siguranță ați văzut tot felul de informații despre cum se desfășoră transportul alternativ în alte țări, in contextul pandemiei prin care trecem, și e posibil să vă fi întrebat dacă la noi în țară se va face ceva în sensul acesta. Dacă se va dori se va face. S-au ocupat alții de proiect. Acesta nu este încă închis. Dacă aveți idei pentru îmbunătățirea lui trebuie doar să le postați pe Facebook pe pagina celor de la Bicycle Mayor of Bucharest, cei care sunt „responsabili” de această inițiativă. Găsiți link-ul mai jos dupa ce parcurgeți textul proiectului. A venit din nou vremea să ne luăm soarta în mâini! Spor la succes!
„ Mai, 2020
Bicicleta este cea mai simplă soluție pentru problemele globale complexe.
“Alege o criză și probabil vei regăsi o soluție în ciclism” – Chris Broadman, The Guardian
SCRISOARE DESCHISĂ
adresată Autorităților Publice din Municipiul București
Primăria Municipiului București
Direcția Generală de Poliție a Municipiului București
Având în vedere că începând cu data de 15 mai 2020 va înceta starea de urgență instituită pe teritoriul României, pentru combaterea răspândirii virusului SARS-Cov-2, în contextul ridicării restricțiilor de circulație în afara domiciliului, cât și a reluării activităților profesionale a majorității cetățenilor Municipiului București, se preconizează o intensificare a deplasărilor în spațiul public.
În același timp, măsurile de prevenire a răspândirii virusului, trebuie urmate în continuare, în special cele de distanțare socială.
După încetarea stării de urgență, necesitățile de deplasare în spațiul public se vor înmulți, fapt ce va conduce la folosirea mijloacelor de transport individual și în comun. Astfel, ne vom confrunta cu o densitate mare a călătorilor în mijloacele de transport în comun pe raza Municipiului București. Este binecunoscut aspectul conform căruia deplasarea folosind bicicleta, trotineta, mers pe jos, etc, reprezintă o alternativă de transport individual, care în același timp respectă și măsura de distanțare socială în vederea combaterii răspândirii virusului.
Pentru siguranța celor care se deplasează cu un mijloc de transport alternativ, se recomandă folosirea pistelor de biciclete pentru separarea față de traficul rutier.
Avand in vedere că, la momentul actual infrastructura nu satisface nevoile reale a deplasărilor cu mijloacele alternative și traficul rutier înregistrează valori mai scăzute, o parte a infrastructurii create pentru mașini poate fi temporar reamenajată în scopul transportului alternativ, implicând costuri minimale.
O soluție rapidă ar putea fi găsită în trasarea unor piste sau culoare temporare ce vor ajuta la încurajarea folosirii unui mijloc alternativ individual de deplasare, facilitând mobilitatea locuitorilor municipiului, precum și distanțarea socială necesară și în perioada următoare.
Această măsură devine foarte importantă în contextul în care majoritatea lucrătorilor în servicii esențiale aleg să pedaleze sau să meargă pe jos către locul de muncă, contribuind astfel la combaterea răspândirii virusului în familiile acestora sau la locul de muncă.
Pe tot globul, marile orașe au înregistrat creșteri importante ale transportului alternativ, New York avand o creștere de peste 52% în numărul bicicliștilor după punerea în funcțiune a prevederilor pentru distanțarea socială.
Berlin, Bogota, Auckland, Budapesta, Mexico City și multe altele au lansat piste “de urgență” pentru a încuraja folosirea bicicletei în timpul pandemiei.
Calgary, Vancouver, Oakland, Philadelphia, Denver, Minneapolis, au stabilit anumite străzi pentru a fi folosite doar de către pietoni și bicicliști.
În New York, San Francisco, Berlin, Londra, etc, magazinele și service-urile de biciclete sunt considerate servicii esențiale și le este permis să mențină afacerile deschise.
Franța a declarat că, odată cu relaxarea restricțiilor post izolare, “bicicleta va fi principalul mijloc de transport care ajută la distanțarea socială”.
Autoritățile locale au puterea de a lua inițiative de acest gen, în conformitate cu regulile de distanțare socială impuse și după finalizarea stării de urgență.
De asemenea, medicii din întreaga lume au susținut dezvoltarea acestor tipuri de măsuri, evidențiind faptul că și lucrătorii din spitale vor putea pedala către locul de muncă, beneficiind astfel de separarea și protecția față de transportul în comun.
Considerăm că și în București bicicleta sau alte mijloace similare reprezintă o variantă optimă în contextul actual, din următoarele motive:
Fiind un mijloc de transport alternativ individual, furnizează distanța fizică necesară și scade șansele de crea aglomerări de persoane în mijloacele de transport în comun.
Bicicleta sau alte mijloace de transport similare au o arie limitată de folosire ca și distanță, acest lucru garantând mobilitatea și în același timp limitând deplasările foarte lungi.
Menține o stare de sănătate optimă și ajută la scăderea poluării, ceea ce susține creșterea ratelor de recuperare în cazul îmbolnăvirilor.
Are beneficii în sănătatea mentală și implicit ajută la problemele cauzate de izolare socială pe timp îndelungat.
Aduce un plus de mobilitate persoanelor din arii sociale dezavantajate, putând accesa locuri de muncă, educație, etc.
Aduce o exemplificare a ciclismului în oraș și crește șansele ca mai mulți locuitori să îl adopte în viitor, acest aspect reducând aglomerația și poluarea în oraș.
Dat fiind numărul mare de puncte în totalitate pozitive și costul redus al implementării, propunem autorităților publice competente adoptarea unor măsuri ce presupun ca pe străzile și bulevardele cu trafic intens, cu mai multe benzi, una din ele să poată fi temporar dedicată bicicletelor sau altor mijloace de transport asemănătoare. În cazul în care spațiul nu permite, se va trasa o bandă “de siguranță”.
Totodată, vă prezentăm în anexa atașată străzile și bulevardele ce pot face obiectul unor piste temporare de transport alternativ.
Vă solicităm un răspuns prompt cât și încurajarea publică a autorităților locale competente pentru a implementa cu celeritate această inițiativă, în vederea protecției locuitorilor care vor folosii mijloacele de transport alternativ individuale.”
Cam despre asta ar fi vorba. Rămâne doar să venim cu idei pentru a îmbunătăți aceste propuneri. Există deja un link unde puteți face asta. Îl găsiți aici.