Am trecut de audițiile Românii au Talent cu Golden Buzzer, chiar dacă, pe scenă, la momentul butonului auriu, nu știam ce e ăla. Acum, chiar că dădusem de naiba, pentru că ne înhămaserăm la un moment mare cum nu mai făcuserăm până atunci, fără know-how, fără prieteni în domeniu care să ne ajute la construcție. Am propus un dragon.
După ce Cristina-Andreea Ion, regizorul Lightwave Theatre Company, a gândit momentul și a ales melodia, am trecut la fabricarea animalului. Ea s-a ocupat de detalii, eu de schelet, prietenii de la FabLab de ochi printați 3D și gură, Ioana Diacu de costume, iar GoLED de lumina pe care dragonul urma să o emită atât din corp, dar mai ales prin ochi.
Am descins în magazine de bricolaj și am luat furtune de grădină pentru coaste, gât, șira spinării și bazin. Practic, patru sau cinci cercuri de diferite dimensiuni legate de trei furtune mai groase și rigide ca șiră a spinării și apoi de întărire stânga-dreapta, urmând apoi să îmbrăcăm totul în burete. Detaliile au inclus peste 1.000 de solzi tăiați și aplicați manual pe suprafața dragonului și aproape 700 de LED-uri în corpul dragonului plus o baterie de vreo 2kg, ce a stat atârnată în dinții manuitorului din interior.
În timpul construcției ne-am tot izbit de probleme, care au întârziat finalizarea, iar Claudia, desemnată de PRO TV să țină legătura cu noi, ne suna din trei în trei zile pentru update-uri, iar noi o mințeam frumos că e aproape gata, dar că încă mai lucrăm la detalii, noi având, în acel moment, mai multe furtune legate și, în mare, cam atât.
Ioana Diacu ne-a pus la dispoziție atelierul ei de croitorie pentru construcția dragonului, dar nu a știut ce ne va aștepta pe noi toți: am inhalat prenandez cu mult peste limita ce stă între adeziv și drog. Dragonul a necesitat aproximativ 6.5 kg de prenadez. Ioana a fost nevoită de câteva ori să închidă atelierul mai devreme cu două-trei ore pentru că nu mai rezista în norul toxic. Eu dezvoltasem un soi de imunitate, de la un punct…
Înainte cu patru zile de ziua filmării LIVE, am transportat totul la platou pentru repetiții la scenă. Pregătirea a fost intensă, shooting foto, interviuri, totul foarte bine programat, dar la foc continuu. A fost o nebunie totală. O filmare LIVE diferă extrem de mult de una înregistrată, iar emoțiile sunt și ele cu mult mai mari.
L-am rugat pe George, băiatul doamnei în roșu năpustite pe scena audițiilor, confundat cu alt coleg la acel moment, să o convingă să stea locului de data asta. Ce urma să se întâmple, s-ar fi văzut pe ecran. Nu ne-ar mai fi salvat montajul. Am crezut până în ultima clipă că ne vom trezi cu ea năvălind, din nou.
“Intrăm în 5… 4… 3… 2…”
[aplauze]
Pavel Bartoș și Smiley
[juriul]
Cele mai mari emoții din viața mea, de până atunci.
Noi am intrat spre finalul ediției. Am intrat în scenă pe o pauză publicitară, am poziționat dragonul și am așteptat numărătoarea inversă. A început melodia noastră și, parcă teleghidat, am făcut momentul ca la repetiții fără nici o greșeală, deși mâinile îmi tremurau pe păpușă. La un moment dat, după cum se va și vedea în videoul de mai jos, dragonul dispare din cadru, pentru ca din el să iasă personajul de la final, ideea fiind că dragonul s-a transfomat în om. Fereastra în care George, colegul nostru, ar fi avut timp să iasă din păpușă, să alerge prin spatele ecranului LED pentru ca apoi să intre din cealalta parte a scenei, a fost una foarte scurtă, așa că, în culisele în care dragonul a fost scos, ne așteptau patru tehnicieni. Scoaterea lui George a fost un pit stop de Formula 1. Fiecare tehnician știa exact ce are de făcut pentru ca George să iasă în cel mult cinci secunde din păpușă. Poți observa la final, când intră în scenă, cum gâfâie. De aia.
Faptul că nu am trecut în Finală ne-a întristat, dar nu atât de tare pentru că am fost mândri de ce am realizat. Am făcut primul nostru animal-păpușă, un animal mare, greu de mânuit, iar momentul a ieșit foarte bine. E drept că am pierdut la votul publicului în fața unui moment de bellydance…
La Românii au Talent din 2015, România a aflat că există Lightwave Theatre Company și că face artă vizuală cu păpuși pentru public adult.
Într-un episod viitor, voi trece la un alt concurs de talente: Die Puppenstars, de la RTL (Germania), un format “Got Talent” axat pe păpuși și marionete. A fost o experiență incredibilă.