Ca orice predare de stafeta, ea se petrece intr-o fractiune de secunda. Cu ultimul suflu, cel care preda se intinde la maxim, ca si cand ar putea sa-si extinda mana macar cu 2-3 centimetri, iar cel care preia arde pe loc de nerabdare sa explodezein cursa pe care abia asteapta sa o inceapa.
Aceasta e poza care imortalizeaza momentul in care ne aflam!
Guerrilla Camp intre prima si a doua editie.
Ce-ar fi de spus in acest moment?
Cateva concluzii dupa prima etapa, cateva sfaturi pentru cei care se pregatesc sa intre in arena.
Vom opera niste modificari ale organizarii acestui start-up camp astfel incat sa facem experienta mai dinamica si mai intensa, adica exact asa cum este viataunui antreprenor!
Dar despre asta vom comunica toate detaliile in cateva zile. Stati pe receptie!
Pentru toti antreprenorii aflati in fata primului start-up situatia e cam asa: vă aflati in usa avionului, gata sa faceti primul salt cu parasuta!
Pentru cei care vor indrazni sa faca pasul va urma un val urias de adrenalina si otolba de povesti de spus pentru toata viata!
Pentru ceilalti, care nu vor face pasul inainte, va ramane frustrarea ca nu au indraznit si intrebarea care nu le va mai da pace vreodata: ce-ar fi fost daca?!
Just do it!
Primul pas nu e usor iar comparatia de mai devreme nu e deplasata!
Sa lasi siguranta jobului, sa pui la risc singurele rezerve financiare, sa-ti parasesti ritmul caldut si safe in care iti traiai viata…ei bine, nu sunt decizii usoare. E posibil sa o dai in bara? Cu siguranta! Dar poti reusi daca nu incerci? Niciodata!
Asa ca sfatul meu in privinta asta e unul singur: nu sta pe ganduri, just do it!
Idei? 2 lei legatura!
Ideea geniala nu mai e ce era odata! De unde ti-a venit? Cum ai ajuns la ea? Daca nu ai avut o intuitie fantastica, ai multe sanse sa fi fost rezultatul unei observatii pe care multi altii au facut-o in acelasi timp cu tine. Sau o vor face in curand!
Cand ai ideea, diferenta intre castigatori si looseri o face felul in care e implementata. Viteza cu care o pui pe piata. Asta nu inseamna sa o expui, inseamna sa convingi clientii sa o adopte! Intrebarea de la care pleci e cunoscuta:
ce problema rezolvi? A doua intrebare: cine e dispus sa plateasca pentru solutia ta? Daca ai aceste doua raspunsuri, atunci exista sperante! Daca inca nu le ai, va trebui musai sa le gasesti. This is your next step!
Cash or traction
Un business fara bani e ca masina fara motor: are loc doar la muzeu.
Scopul unui business este sa produca ceva pe care altcineva sa vrea sa-l cumpere! Fara clienti business-ul nu exista decat in imaginatia ta! Si nu vei convinge niciun investitor pana nu convingi macar un client! Uneori banii vin imediat din fiecare vanzare, alteori vin mai tarziu dintr-un ricoseu sau dintr-o pivotare inspirata. Dar daca nu produci bani, trebuie sa produci macar interes.
Un interes masurabil. Click-uri, download-uri, vizite, clienti in showroom etc. Business-ul e ca o fiinta vie: daca nu vedem ca misca, cel mai probabil e mort!
Fa-l sa miste!
Why you?
Daca nu e o idee noua, ce sens are sa o mai faci si tu? Ii aduci ceva in plus?
Iar daca e nouă, de ce n-a mai facut-o nimeni pana acum? Pune-ti intrebarile astea, pentru ca sunt importante. Dar intotdeauna intreaba-te ce aduci TU in plus, ca valoare unica si nereplicabila acestui business? Ai un talent special? Ai o
motivatie mai mare decat a oricui altcuiva, care te va impinge cu forta inainte, in timp ce altii vor claca? Ai acces la niste insight-uri pe care altii nu le pot vedea?
Sau la o finantare pe care altii nu o pot accesa? Gaseste-ti atu-urile care te recomanda, pentru ca tu esti primul lucru pe care va trebui sa-l vinzi!
Stay cool!
Un start-up nu porneste ca racheta lui Elon Musk vruum-vruum si nici nu paseaza ca in imaginatia lui Becali ztack-pack!
E un test de anduranta! Povestile de succes sunt superbe pentru ca oamenii care le spun, le povestesc DUPA ce au ajuns la succes. Dar drumul pana la succes e presarat cu multe capcane, multe momente in care nu stii care e cea mai buna
decizie pe care s-o iei iar uneori intrebarea e: inchid sau merg inainte chiar daca trebuie sa vand apartamentul si sa ma mut cu chirie? Cheia succesului e una singura: nu abandona inainte de a castiga! si intrebarea…cu care va las:
What assumptions am I making, that I’m not aware I am making, that give me what I see?
Si cu asta am incalecat pe-o șa și astept nerabdator sa va cunosc la editia a doua 🙂